Uus-Meremaa päevikud, osa IX

Järgmisel päeval pärast meie öist taevavaatlemist magasime lõunani. Ilm oli endiselt ilus ja võrdlemisi selge ning sügiseselt soe. Sügise saabumisest andsid märku ka iga nurga peal punavad pihlakapuud. Sõime hommikust/lõunat ning hiljem jalutasime mööda järvekallast ning tegime ringi Lake Tekapo külale, mis ei olnud lõppkokkuvõttes väga suur. Tee peal nägime järve ääres väikest ‘vana’ kirikut (tegelikult pärines see umbes 19. sajandist, aga Uus-Meremaa ajalugu arvestades on see ilmselt üks vanimaid kirikuid sealkandis) ning ausammast lambakoerale (kuna see piirkond oli ajalooliselt tähtis lammaste kasvatamisel). Nagu ka mujal Lõunasaare ‘turistilõksudes’, oli ka siin kiriku ja koera-kuju ümbrus paksult täis Aasia turiste. Kuna meil oli veel üks päev seal veeta, ei viitsinud me sel päeval midagi rohkemat ette võtta ning puhkasime ülejäänud õhtu niisama.

Tekapo järv

Ehtne Uus-Meremaa lind!

Järve ääres

“Vana” (19. sajandist) kirik

Lambakoera kuju

Lake Tekapo tänav

Kellegi aed

Kolmandal päeval otsustasime lõpuks ette võtta matka Mt Johni mäe tippu, s.t. see sama koht, kus asub observatoorium. Tookord öösel me läksime sinna autoga, mööda käänulist teed, mis lookles mäenõlval edasi-tagasi. Seekord aga suundusime matkarajale, mis algas üsna meie karavanipargi lähedalt, ning mis viis mööda kõrgete okaspuudega kaetud mäekülge üles künka otsa. Umbes 45 minutit hiljem väljusime puude vahelt ning olime lagedal, künklikul platool. Taamal juba paistsid ümara katusega hooned, mis majutasid suuri teleskoope. Nautisime ümbritsevat vaadet ning tegime väikese puhkepausi observatooriumi kohvikus, kus isegi kakaole ja koogile oli valmistatud astronoomia-teemalised kaunistused. Olime umbes samas kohas, kus paar ööd tagasi taevast olime imetlenud, ainult et loomulikult päevavalgel avanes meile hoopis teistsugune vaade. Hiljem tulime sama teed mööda tagasi ning ülejäänud pärastlõuna möödus meil pakkides ja koristades, sest juba järgmisel päeval pidime tagasi Christchurchi sõitma ja oma ratastel koduga hüvasti jätma.