Uus-Meremaa päevikud, osa I

Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, kuidas me ühel päeval mitu-mitu kuud tagasi silmasime üht eriti soodsat pakkumist Uus-Meremaa lennupiletitele algusega Londonist. London oli ju kohe siinsamas ja Uus-Meremaa tundus nagu täpselt selline koht, kuhu olime tahtnud minna lõpureisile, et panna punkt Ülle doktorantuurile ja meie Šotimaa eluetapile. Jah, see oli kaugel (kaugemal kui praktiliselt ükski teine koht maakeral Šotimaa seisukohast vaadates), aga kui üldse kunagi teisele poole maakera minna, siis praegu tundus nagu selleks kõige sobilikum aeg olevat.

Meie pikk (pea 20 000 km) teekond kiivide maale sai alguses 5. märtsi lõuna paiku, mil ronisime oma pagasiga Edinburgh-London rongi peale, loksusime seal umbes 5 tundi, seejärel loksusime veel umbes tund aega Londoni metroos, kuni lõpuks jõudsime Heathrow lennujaama. Paar tundi ootamist veel ja saimegi lennuki peale. Meid ootas ees kaks u. 11-tunnist lendu, nende vahel ainult 2-tunnine vahepeatus Bangkokis. Mõlemad lennud olid läbi öö, s.t. et enamuse reisist oli lennuki salongis pime, et anda inimestele võimalus magada. Siiski ei saanud kumbki meist eriti hästi seal magada, kuid see-eest oli iga istme juures oma ekraan, kus sai erinevaid filme vaadata, mis oli meie peamine ajaveetmise tegevus. Lennuki teenindus ise oli hea, reisi vältel saime kaks korda korralikult süüa, pluss siis veel mõned korrad kui jagati niisama kas jooke või näksimist. Kuna lendasime Tai lennufirmaga, olid ka kõik toidud tai-pärased, kuigi enamasti mitte just väga head (siin ei saa täiesti süüdistada Tai kööki, vaid lennukitoit ongi vist igas maailma otsas üsna halb). Aga kõhu täitis ära, nii et selle koha pealt kurta ei saanud.

Bangkoki lennujaamas

Kui me lõpuks Uus-Meremaal (Aucklandis) maandusime, olime olnud transiidis ligi 37 tundi, mille jooksul olime kumbki vaid mõne tunni magada saanud. Olime reisinud läbi 12 ajavööndi, mis tähendas, et kuigi meie organismide arvates oli nüüd käes öö, oli Aucklandis ilus päikseline päev. Hakkasime Edinburghist tulema pühapäeval, aga Aucklandi jõudes oli käes juba teisipäev (kuigi Euroopas oli sel hetkel veel esmaspäeva öö). Uimaselt ja väsinuna otsisime üles lennujaama bussi, mis meid umbes tund aega hiljem Aucklandi kesklinnas maha pani. Esmaste muljete põhjal oli tegu linnaga, kus on segunenud väga paljud erinevad kultuurilised mõjutused. Silmasime nii klassikalist Euroopalikku arhitektuuri (eriti Art Deco stiili), kõrgeid pilvelõhkujaid, hiinlaste linnaosasid, troopilise hõnguga suurte rõdude ja terrassidega puitmaju, jm. Auckland on Uus-Meremaa suurim linn (kuid mitte pealinn), kus elab umbes 1.5 miljonit inimest, mis on ligi kolmandik kogu riigi populatsioonist. Rahvastiku mõttes näis Auckland olevat segu valgete Eurooplaste järeltulijatest ja aasialastest, pluss siis kohalikud maoorid. Aucklandis elavat rohkem polüneeslasi kui üheski teises maailma linnas.

Kuna lennuväsimus oli meile juba üsna lähedale roomanud, otsustasime, et ei hakka esimesel päeval mingit põhjalikku ekskursiooni tegema. Otsisime midagi hamba alla, tutvusime oma hosteli vahetu ümbrusega, ning veidi hiljem jalutasime lähedalasuvasse sadama piirkonda. Seal on kõvasti vaeva nähtud, et mereäärt linnarahvale avatuks ja kutsuvaks muuta – Tallinna linn võiks sellest õppust võtta. Kuna vahepeal hakkas vihma ka sadama, siis me väga kaugele ei uidanud. Las pildid jutustavad edasi, mida me oma esimesel päeval Aucklandis veel nägime.

Vaade hostelitoast

Palmid

Kesklinnas

Veel linna

Sadamas

Vaade sadamast kesklinna tornidele

Siis oligi õhtu käes ning kauem enam me ei suutnud lennuväsimusega võidelda, nii et vajusime kell 21 nagu notid voodisse magama.