Pühapäev, 30. august

Ja ongi suvi läbi. Vähemalt siin Šotimaal. Eile juba sai suvejakk välja vahetatud sügisjaki vastu ning ega kaugel pole enam ka aeg, mil sallist ja mütsist saavad igapäevased kaaslased. Õnneks saime võimaluse veel korra suve nautida, kui möödunud nädalavahetusel Londonit väisasime (kuigi tõtt-öelda ei ole Šotimaa suvetemperatuurid veel kordagi nii kuumad olnud kui Londonis). Kolmepäevasel reisil ühinesime Ülle kaksikõega ja sõbrannaga, kes olid selleks puhuks Eestist Londonisse lennanud. Meie tulime “alla lõunasse” rongiga reede hommikul. Ilm Londonis oli mõnusalt suvine, kuigi enamuse esimesest päevast veetsime muuseume külastades. Kõigepealt läksime suurde rahvuslikku loodusloomuuseumisse. Kuna meil ei olnud tervet päeva aega (mis oleks olnud vajalik terve hiiglasliku muuseumi läbikäimiseks) ja muuseum oli rahvahulkadest kitsas ja umbne, otsustasime seekord keskenduda ainult dinosauruste ja fossiilide näitusele. Väga põneva ja kvaliteetse näituse tipphetkeks olid kindlasti elusuuruses ja liikuvad mudelid valitud roomajatest. Mõnedest silmapaistvamatemast eksponaatidest ka pildid:

Muuseumi uksel võttis meid vastu hiiglaslik Diplodocus

Triceratops ütleb "Tere"

Triceratops ütleb “Tere”

Loch Nessie koletise sugulane

Väga pikk saba

Veel üks sauruslane

Varjumäng Albertosaurusega

Selle tüübi nimi oli Uojiangosaurus

Need pisikesed tüübid olid väga sümpaatsed

Näituse naelaks oli kindlasti Tyrannosaurus Rex, kes aeg-ajalt möirgas ja oma tillukesi käsi ja pikka saba liigutas

Silmitsi T-Rex-iga

Ülle uudistab Plesiosaurust

Esiajalooline hiiglaslik laiskloom

Eelajalooline hiiglaslik laiskloom

Pärast loodusloomuuseumit läksime naabruses olevasse Victoria ja Alberti muuseumisse, mis on oma nime saanud Briti endise kuninganna ja tema printsi järgi. See muuseum oli täis erinevatest ajastutest ja erinevates vormides kunsti, eriti igasuguseid skulptuure.

Panoraam ühest muuseumi eksponaadist

Väga üllas täkk

Muuseumis oli ka palju kuulsate skulptuuride kipsist koopiaid, k.a. see hiiglaslik Traianuse samba oma

Vaene lõvi on täiesti ahastuses, et ta peab tervet maja enda õlul hoidma

Pärast muuseume oli käes juba õhtu, nii et me jalutasime Hyde Park’i, kus õhtustasime vabaõhukohvikus. Pimeda saabudes jalutasime mööda Londoni tänavaid Picadilly’sse, kust me edasi enam ei jaksanud kõndida ning sõitsime metrooga oma ööbimispaika. Kuigi meie hostel asus üsna kesklinnas, on London lihtsalt nii suur linn, et isegi ühest kesklinna otsast teise jalutamine võtab ligi 2 tundi.

Järgmisel päeval ootas meid 30 kraadine kuumus ja lakkamatu päike. Alustasime teekonda jalutuskäiguga Soho linnaosasse ja Londoni Hiinalinna, sealt edasi Trafalgari väljakule, Buckinghami palee juurde ning lõpuks Big Ben’ini. Kuumus oli üsna lämmatav, nii et otsustasime veidi maha jahtumiseks oma järgmisesse sihtkohta metroo kaudu minna. Selleks oli Tate’i moodsa kunsti muuseum, kus me kõik jõudsime järeldusele, et arusaam moodsast kunstist on tänapäeval väga laiaks vajunud. Üks “meeldejäävamaid” eksponaate oli lõuendi peale kinnitatud tavaline, neljakandiline peegel. Siiski avanes muuseumi rõdult ilus vaade Thames’i jõele ja St Pauli katedraalile. Pärast õhtusööki puhkasime veidi jalgu, kuid õhtu saabudes tegime veel pika jalutuskäigu Camdeni linnaosas, kus uhkete majadega tänavaid ääristas üks Porsche teise järel. Pimeduse saabudes jõudsime Regents Park’i. Kuigi imelikul kombel ei olnud see suur ja uhke park valgustatud, oli meil sealt raske lahkuda, sest endiselt soe suveöö oli nagu loodud roheluses jalutamiseks.

Londoni päikse käes

Oliver on ka päikse käes

Hiinalinna väravate ees

Veel üks näide moodsast kunstist? Luukerehobu Trafalgari väljakul

Vaade Tate'i moodsa kunsti muuseumi rõdult Thamesi jõele ja St Pauli katedraalile

Vaade Tate’i moodsa kunsti muuseumi rõdult Thamesi jõele ja St Pauli katedraalile

Panoraam rõdult

Tänavakunst

Meie viimane Londoni-päev oli eelnevatega võrreldes veidi külmem ja kõvasti märjem. Hommikupoole väisasime kuulsat Spitalfields’i turgu, kus müüdi igasugu asju, alustades shokolaadist, riietest, ehetest kuni kunsti ja muude vidinateni välja. Järgnevast jalutuskäigust mööda linna kujunes õige pea välja otsing mõne kuiva koha järele. Tee peal otsisime varjualust Monumendist – Londoni suure tulekahju meenutuseks rajutud hiiglaslikust sambast, mille tippu viis 311 astet, et pakkuda ilusaid vaateid linnale. Kahjuks olid vaated veidi udused ja märjad, aga siiski muljetavaldavad. Hiljem jalutasime mööda Thamesi kallast ja saime kogeda Londoni kuulsat udu. Selleks ajaks, kui olime jõudnud Tower Bridge’i juurde, oli ilm lõpuks selginenud. Kuna pidime samal õhtul rongiga Stanstedi minema, veetsime viimased allesjäänud tunnid veel ringi jalutades ja kogesime hoopis teistsugust Londoni tänavapilti võrreldes eelmise õhtu Porschede ja uhkete majadega. Peagi oligi käes aeg hüvasti jätta ning Stanstedis istusime meie lennuki peale tagasi Edinburghi, samal ajal kui meie reisikaaslased suundusid hotelli oma varahommikust kojulendu ootama.

Londoni siluett koos teravatipulise Shard'iga nähtuna Monumendi tipust

Londoni hall siluett koos teravatipulise Shard’iga nähtuna Monumendi tipust

Veel näiteid Londoni arhitektuurist

Oliver ja Ülle Monumendi tipus, taamale Tower Bridge

Oliver ja Ülle Monumendi tipus, taamal Tower Bridge

Thamesi ääres, enne udu

Thamesi ääres, udu ajal

Selline oli siis meie Londoni retke kokkuvõte. Oli tore näha selle linna mitmeid eri palgeid ning lõpuks pidime tõdema, et Londonisse jäi veel kõvasti selliseid kohtasid, mille nimel võiks tulevikus jälle tagasi tulla.