Reede, 24. juuli

Kalendri järgi on käes südasuvi. Suurbritannia ilm on vist küll selle fakti kuidagi ära unustanud, sest suvest pole siin haisugi. Ja seda veel eriti nädalal, kus Oliver sai lõpuks oma esimese nädala puhkust uuelt töökohalt ja meil oli plaanitud väike reis Põhja-Inglismaa Järvede piirkonda. Siiski, proovisime end mitte lasta häirida hallist taevast ja pidevast seenevihmast, ning esmaspäeval asusime rongiga teele Windermere’i suunas. Windermere on väike küla Inglismaa suurima järve (Windermere’i järv) kaldal. Teadsime, et Järvepiirkond (Lake District) on brittide meelissuvituspaik, kuid meid üllatas, et sinna viiv rong oli paksult täis aasia turiste ning hiljem oli neid ka kogu küla täis. Windermere’i jõudes võtsime ette väikse jalutuskäigu nõlva otsast alla järve kaldale, kus asus naaberküla Bowness-on-Windermere – seal asus ka meie ööbimispaik. Tänavad olid ääristatud õdusate ja vanamoodsate majakestega, tekitades väga idüllilise tunde, nagu me oleks sattunud mõnda klassikalisse Briti telesarja, mille tegevus toimub väikeses külas. Peatänaval oli ka palju igasuguseid poode ja söögikohtasid ning iga teine elumaja oli ümber ehitatud hotelliks või külalistemajaks.

Windermere

Väga roheline maja

Vaade järvele

Vaade külale

Üks arvukatest külalismajadest

Enamik maju (ning aiad ja muud kõrvalhooned) olid tehtud sellisest tumedast kivist

Üks uhkem hotell künka otsas

Aina alla ja alla

Teel alla Bowness’i ja järve juurde tegime väikese kõrvalpõike ühe kõrgema künka otsa. Sealt avanesid lummavad vaated veidi hallile järvele ja seda ümbritsevatele mägedele. Hiljem nägime sama vaadet ka palju kõrgemalt.

Esimene küngas

Vaade Windermere'i järvele

Vaade Windermere’i järvele

Seejärel jõudsime alla Bowness’i keskusesse, kust leidsime ka üsna rahvarohke promenaadi. Lisaks aasia turistidele oli see koht täis toitu nõudvaid parte ja luikesid ning igas suuruses ja kujus paate. Hoolimata sügisesest ilmast müüdi iga nurga peal jäätist – meie jätsime vahele. Siis jalutasime mööda kaldaäärt edasi, jõudsime veel ühe paadisadamani ja siis keerasime otsa ümber ja hakkasime taaskord ülesmäkke ronima.

Bowness'i paadisadam

Bowness’i paadisadam

Veel paate

Oliver järve taustal

Jahisadam

Mõtlesime, et ronime ühe teise künka otsa sel päeval ka, aga jõudsime ainult poole maani, enne kui võhm otsa sai ning vihm ja tuul olemise külmaks tegid. Võtsime plaani sinna järgmisel päeval naasta, kuid enne võtsime ka kohustuslikud kaadrid üles.

Järvevaade

Järvevaade vol 2

Väsinult – olime viimased neli tundi jalul olnud – suundusime oma peatuspaika, milleks oli üks kena väike hotell. Saime väga ilusa toa, kus veetsime enamuse allesjäänud õhtust (vahepeal käisime linna peal õhtustamas). Väljas kallas vihma, aga sees oli mõnus ja soe.

Sellel tänaval asus meie ulualune

Hotell

Tuppa oli jäetud ka kaisukaru, keda sai siis soovi korral "adopteerida"

Tuppa oli jäetud ka kaisukaru, keda sai siis soovi korral “adopteerida”

Teisel päeval magasime hommikul mõnuga poole lõunani. Seejärel tegime end vihmakindlaks ja suundusime vallutama Brant Fell’i küngast, millele eelmisel päeval olime pidanud alla vanduma. Peagi hakkas puude vahelt paistma lage künkatipp, kuid sinna jõudmiseks pidime veel ületama viimase takistuse – miinivälja. Miinilaskjad – käputäis lambaid, kes nõlva peal rohtu nosisid – ei lasknud end meie tulekust häirida. Ettevaatlikult jõudsime lõpuks tippu. Oht lambapabulatesse astuda muutus teisejärguliseks meile avanenud vaadete kõrval. Ei oskagi seda kuidagi sõnades kirjeldada, nii et las pildid rääkigu enda eest.

Teel Brant Fell'i künka tippu

Teel Brant Fell’i künka tippu

Sama vaade järvele, aga veelgi kõrgemalt

Ilus Inglise maastik

Järve teine ots

Panoraamvõte mäe tipust

Ülle künka otsas

Oliver künka otsas

Ülliver künka otsas

Küngas vallutatud ja jalatallad enam-vähem lambapabulatest puhtad, suundusime tagasi alla Bowness’i, kus meid ootas paadireis järve põhjapoolsesse otsa. Laev ei näinud just väga suur välja, aga mahutas üle 300 inimese. Nautisime pooletunnist järveületust otse laeva ninast ning seejärel sõime lõunat Ambleside’i küla paadikail. Kõhud kinnitatud, ootasime laeva tagasitulekut, sest külas endas midagi rohkem teha väga ei olnud. Peagi olimegi juba laeva peal teel tagasi Bowness’i.

Selle paadiga alustasime oma kruiisi

Windermere'i järv

Windermere’i järv

Järve kaldad olid üldiselt metsastunud, kuid siin-seal oli näha paadikuure - mõni kohe eriti uhke

Järve kaldad olid üldiselt metsastunud, kuid siin-seal oli näha paadikuure – mõni kohe eriti uhke

Eelnev paadiloss kuulus just selle mõisa juurde

Jahisadamaid oli samuti järve kallastel küllaldaselt

Ambleside'i küla

Ambleside’i küla

Vaated järve ümbritsevatele mägedele

Tagasi tulime veidi teistsuguse laevaga

Läheneme Bowness'ile

Läheneme Bowness’ile

Hüvasti, järv!

Kui lõpuks jälle kuival maal olime, oli kell juba viis, aga kuna meil veel kõhud tühjad ei olnud ja muud küla vaatamisväärsused nähtud, otsustasime minna kohalikku vanamoodsasse kinno. See kino teeks silmad ette isegi kõige aegunumale eesti väikekinole – pileti pähe anti meile väike valge (tühi) paberilipakas, filmi vaatasime rõdult, ekraani katsid paksud punased kardinad, mis filmi alates majesteetlikult kõrvale veeresid ning vahepeal läks saal jälle valgeks, kardinad rullusid ette ning tädike-piletimüüja tuli meile rõdule jäätist müüma. Keeldusime viisakalt – brittide komme kinos/teatris jäätist süüa oli meile juba tuttav, ent siiski kummaline – ja peagi läks ka saal jälle pimedaks ning filmielamus jätkus. Elamus see tõepoolest oli. Ülejäänud õhtu mõõdus rohkemate üllatusteta.

Kinos

Ükski kino ei ole täielik ilma punaste kardinateta

Rõdu

Käes oligi meie reisi kolmas ja viimane päev. Et meil oli veel natuke aega pärastlõunase rongini, jalutasime veel natuke küla peal ringi ja suundusime kolmanda künka otsa (Orrest Head), mis asus rongijaama lähedal. Teel möödusime õdusatest tänavatest/radadest, mis piirnesid kõrgete kiviaedadega, kuniks lõpuks olime jõudnud piirkonna ilmselt kõige kõrgema künka tippu. Vaated olid üsna sarnased eelnevatele, kuid sellegipoolest oli vaatepilt lummav.

Bowness'i tänavatel

Bowness’i tänavatel

Inglise idüll

Kas tänav või lihtsalt rada, ei saanudki me aru

Majadevaheline rada

Tee üles künkale

Teel tippu

Väike puhkepaus

Ehtne Inglise lammas!

Peaaegu kohal

Tipus!

Viimane pilk järvele

Ja see oli meie viimane pilk armsaks saanud järvele. Peagi võtsime suuna alla küla juurde ning olimegi rongi peal tagasi Edinburghi. Kuigi olime reisist üsna väsinud, oli ka selline mõnus rahulolev tunne, mida suudab ainult pakkuda mööda külateid, rohelisi nõlvasid ja järve kaldaid kolamine. Järgmise korrani!