Pühapäev, 27. oktoober

Nagu juba harjumuseks saanud, otsustasime nädalavahetusel veidi jalgu sirutada. Seekord võtsime ette Arturi istmiku (taas)külastuse. Juba esimestel Edinburghis viibimise päevadel olime esmakordselt istmiku otsa ronida üritanud, kuid tookord keerasime üles valest teerajast ja ei jõudnudki tegelikult kõige kõrgemasse punkti. Seekord oli meil aga kindel siht jõuda täitsa Arturi istme tippu, samuti tahtsime ära näha ühed vanad varemed, mille olemasolust saime alles hiljuti teada. Meiega liitus ka üks Ülle kursaõde koos tolle elukaaslasega.

Linna sõitsime bussiga, sealt edasi aga matkasime mööda künkaid Püha Antoniuse kabeli varemete juurde. Täitsa kahju oli kohe neid müürijäänuseid vaadata, sest omal ajal võis see väga äge paik olla – künka otsas, vaatega merele ja linnale, aga samas ümbritsetud põlise loodusega. Kuigi ilm oli pilves ja tuuline, oli ümberringi väga palju rahvast – nädalavahetustel on see populaarne koht, kuhu tulla jalutama/ronima. Sealt edasi suundusime tipu poole, samas kui meie kaaslased, kes olid juba Arturi istmikul käinud, läksid teise suunda avastama. Kartsime algul, et äkki eksime jälle mägiradadel ära, nagu juhtus viimane kord kui käisime Pentlandi mägedes. Meil oli mobiilis gps ja kaart valmis selleks puhuks, kuid see osutus täiesti tarbetuks – tuli vaid minna teiste inimeste järel. Silmapiiril paistsid mööda looklevaid radu ülespoole rühkivad inimesed kui pikad sipelgatekolonnid. Üsna pea jõudsime ka meie täitsa tippu. Seal oli väga tuuline, inimesi oli seal ka väga palju, aga vaated olid taaskord suurepärased. Enamjaolt pilvise taeva vahelt piilusid aeg-ajalt välja üksikud päiksekiired, tekitades all maapinnal valguse-varju mänge. Tagasi alla tulime palju tühjemat rada pidi, kus peamiselt jalutasid meile vastu erinevas suuruses koerad (veidi hiljem järgnesid neile siiski ka nende omanikud) ning poolteist tundi pärast matka algust jõudsime tagasi linna.

Väike org Arturi istmiku ja teiste küngaste vahel

Teel varemete juurde

Vana kabeli varemed

Ja samad varemed veidi hiljem kaugemalt nähtuna

Teel Arturi istme poole

Lähedalt vaadates näeb mäkke üles ronivaid inimesi