Pühapäev, 4. august

Laupäeval käisid meil esimesed külalised meie uues korteris. Nendeks olid Triin ja teine Oliver, kelle juures me esimestel nädalatel veidi aega peatusime. Tahtsime neid tänada meile peavarju ja muidu igakülgse abi pakkumise eest ning valmistasime neile toreda õhtusöögi koos lasagne ja juustukoogiga. Vestluse käigus läks jutt nendele samadele mägedele, mida olime Ikeas käies kaugelt näinud ning teine Oliver soovitas meile üht marsruuti, mida mööda oleks hea mägedega tutvuda. Oleksime ühe bussiga sinna kohale läinud, kõndinud paar tundi risti üle mägede ja tulnud siis teiselt poolt bussiga jälle tagasi linna. Et pühapäeval ärgates tundus ilm paljulubav, otsustasimegi selle retke ette võtta.

Bussiga sõites istusime jälle teise korruse etteotsa, et nautida vaadet. Teekond oli taaskord künklik, teed ääristatud korralikult hoolitsetud aedadega ning taamal lähenesid Pentlandi künkad. Meie mõistes oli tegu aga siiski päris korralike (ehkki võrdlemisi madalate) mägedega (Šotimaal pidigi olema nii, et ka suuri mägesid kutsutakse küngasteks), mille tipud olid ligi 500 meetrit üle merepinna.

Olles bussi lõpp-peatusest maha tulnud, asusimegi teele esimese tipu poole. Tundus, et olime endile valinud ühe päris järsu raja, sest kõigest 15 minutit hiljem olime juba piisavalt kõrgel, et saada korralik ülevaade tervest Edinburghist ja ümbritsevast alast. Puhkasime veidi ühel pingil (tagantjärgi võib mainida, et see oli ka ainuke pink, mis meile silma jäi), ning jätkasime kõndimist. Õige pea läks kõndimine üle ronimiseks. Rühkisime üles päris järsust künkast, tehes aeg-ajalt puhkepause, sellal kui kohalikud meist mööda tuhisesid. Ilmselt pannakse siin lapsed väiksest saati mööda künkaid ronima, sest üks isa koos oma kahe 10aastase tütrega suutsid küll meist kiiremini tippu jõuda. Kord üleval, olime väga uhked meile avaneva vaate üle. Ringi vaadates aga avastasime, et ümberringi on ka veel kõrgemaid künkaid ning me pole kaugeltki veel poole peal.

Arturi Istmik ja Edinburgh

Pentlandi mägede jalamil

Vaateid

Ülle ja pink

Oliver ja taevas

Selliseid suunaviite oleks võinud seal rohkemgi olla

Selliseid suunaviitasid oleks võinud seal rohkemgi olla

Mäkke tõus

Mäkketõus

Üles, üles!

Mida kõrgemale me tõusime, seda rohkem muutus ka ilm. Tuul tõusis märgatavalt, taevasse kogunesid pilved ja hakkas peenikest vihma sadama. Tundus, justkui ei oleks mägi meid sinna tahtnud. Meie aga rühkisime edasi järgmise kõrgema tipu poole. Tee peal nägime Šoti mägiveiste seltskonda, kes rahulikult rohtu mugisid. Kui me neid vaatama jäime, siis võttis ka see, kes muidu sabaotsaga meie poole oli olnud, vaevaks püsti tõusta ja kaugetele külalistele poseerida. Nautisime vaateid, mis kohati tuletasid meelde stseene Sõrmuste Isanda filmidest. Kui me olime juba vähemalt kaks tundi mööda künkaid kõndinud ja oli üsna selge, et rada ei hakka veel niipea allamäge minema, otsustasime nautke sohki teha. Ülle ei tahtnud rohkem mäest üles ronida, seega otsustasime järgmisest mäest hoopis ringiga ümber minna. Uitasime päris tükk aega mööda õitseva kanarbikuga kaetud nõlvasid, kuniks lõpuks leidsime raja, mis viis mägedest alla.

Kohalikud tulid ka tutvust tegema

Pehmed ja karvased (ja sarvilised)

Ilusaid vaateid mägedest

Mäed

Mööda nõlvi allapoole laskumas

Mööda nõlvasid allapoole laskumas

Šoti mägedele iseloomulik õitsev kanarbik

Mitmes kohas jooksid sellised aiad, kohaliku fauna piiramiseks

Näiteks selliste lammaste

Või selliste

Selleks hetkeks ei osanud me oma asukohta kaardil paika panna ja otsustasime jala kõndida teisele poole mäge, kust oleksime pidanud bussiga tagasi linna saama. Selgus aga, et olime vahemaid kõvasti alahinnanud ja me olime selleks hetkeks alles poole maa peal meie sihtkohast. Küsisime ühelt mööduvalt naiselt juhiseid lähima asustatud punktini, kuhu me pidime veel oma pool tundi kõndima (sealjuures vahepeal ka jälle vähemalt 100 meetrit tõustes). Naine oli juhatanud meid bussipeatuseni, kuid kahjuks ei olnud osanud ta meid hoiatada selle koha pealt, et antud peatusest käiv buss pühapäeviti ei tööta. Seega pidime veel veidi maad mööda tänavaid lonkima, et jõuda suure tee äärde, kust kaudu liikus ka linna suunduv buss.

Lõpuks koju jõudnud, tegime väsinult päevast ülevaate. Olime maha kõndinud ligi 13 kilomeetrit ja tõusnud peaaegu 500 meetri kõrgusele. Jalatallad olid hellad ning säärelihased kanged. Kuigi vaated olid fantastilised ning mööda künkaid käia väga mõnus, otsustasime järgmine kord valida mõne teise raja, mis ei oleks nii järsk. Ja kindlasti võtta kaasa korraliku, gps-iga kaardi.

Categories: Uncategorized | Tags: , , | 3 Comments

Post navigation

3 thoughts on “Pühapäev, 4. august

1. Kas šoti mägiveised on Šotimaal lihtsalt mägiveised? Jõle ägedad tüübid, ainult kasukad on kuidagi hõredad.

Ja need on mingid ristandlambad, ei ole õiged scottish blackface’id. Kõrvade järgi pakuks, et border leicesteri hübriidid, keegi ehk teab paremini. Sarved on küll mõnusad.

2. Annika Leek

Ma jäin veiste pilti vaadates mõtlema, et kuidas saaks ühe sellise endale koju transportida. Nii tupsud on nad küll..

3. Kahjuks selline meile kohvrisse ei mahu, sarved jääksid välja turritama. Lambaga oleks lihtsam 🙂