Reede, 19. juuli

Tähelepanelikumad kindlasti mäletavad, et nädala algul käisime ühes kohalikus pangas, et pangakontot avada. Sel hetkel me seda teha ei saanud ja meile määrati uus aeg reedeks. Läksimegi sinna õigel päeval kohale ja meid võttis eraldi väikses ruumikeses vastu üks india nimega mees. Ladusime lootusrikkalt oma vajalikud dokumendid letti, mille peale aga meile teatati, et nendest ei piisa. Hoolimata sellest, et esimest korda pangas käies ütles uue aja kinni pannud tädi, et dokumentide koha pealt on tipp-topp korras, teatas uus asjapulk, et era-üürileping ei ole aadressi kinnitus. Aadressi kinnitus on näiteks see kui gaasitarnija saadab meile sellesama lepingu alusel arve, kus on peal sellesama lepingu põhjal nimi ja aadress. Aadressi kinnitus on see kui paneme ennast raamatukogus valijatena kirja ja ütleme neile ise (ilmselt jälle sellesama lepingu põhjal) enda aadressi ja siis saame raamatukogult paberi, et jah, me tõesti ütlesime neile selle aadressi. Samas stiili valikuid oli veel. Lühidalt kokku võttes, aadressi kinnitus ei ole mitte korralik trükitud üürileping üürileandja ja üürilevõtja vahel, vaid mingi suvalise kolmanda isiku kinnitus, et jah, meie lugesime selle paberi pealt ka needsamad asjad välja. Kusjuures enamiku selliste paberite kättesaamine võtaks ilmselt veel mõned nädalad aega. Üllel oli ka võimalus ülikoolist küsida mingi tõend, mis kinnitaks tema elukohta. Peamine oli aga see, et sel hetkel meile kontosid avada ei olnud võimalik.

Seejärel tahtis mees meile koduse vara kindlustust maha müüa. Olles meile rääkinud erinevatest võimalustest ja valikutest ning saanud meie nõusoleku, hakkas ta vajalikke ankeete täitma. Arvutiterminalis jooksvad programmid nägid välja vaheldumisi nagu Windows 95 ja Norton Commander. Lahtritesse trükiti esmalt sisse Oliveri deebetkaardi andmed (jah, jälle) ja siis arutati telefoni teel mingi teise asjapulgaga, kas „Rootsi panga“ kaart on neile vastuvõetav. Kaardi peal olev Maestro logo ja muu selline läks ilmselgelt kahe silma vahelt läbi.

Seejärel pani ta Ülle andmed oma kindlustuspoliisi ankeeti ja pidi siis kõik need samad andmed telefoni teel oma kolleegile edastama, kes pidi need samuti, temast sõltumatult sisestama. Ülle perekonnanime edasiandmine oli ilmselt kõige tujutõstvam protsess kogu pangaskäigu juures. Pärast ei-tea-mitmendat korda pidi ta seda tegema tähthaaval, iga tähe järel öeldes sõna, mis selle tähega algab. Korra või kaks proovis ta seda ka tervenisti välja öelda – sellistel hetkedel kõlas see küll nagu mõne pärismaalase nimi (Adžuradžudža). Telefoni teel info jagamine jätkus neil veel tükk aega. Arvutis salvestatud ankeet ei tahtnud mingil põhjusel teises arvutis nähtavale ilmuda ja seetõttu tahtis tema kolleeg kogu protseduuri otsast alustada nii, et meie räägiksime temaga telefoni teel. Kogu majandus jättis äärmiselt kiviaegse mulje. Lõpuks sai meil ootamisest villand ja Oliver ütles viisakalt, et me tuleme mõni teine kord tagasi.

Tagantjärele tundus kogu olukord üsna totter, sest esiteks olime me veetnud pangas 45 minutit ja meil polnud selle kohta mitte midagi ette näidata. Teiseks ei suutnud me täiesti aru saada, miks siis ühte sorti elukoha tõend sobib ja teine mitte. Mõlemad ju tõestavad meie elamist antud aadressil. Kolmandaks taipasime jällegi, kui hea ja lihtne on elu e-riigis. Ei tuleks pähegi, et Eestis võtaks pangakonto avamine rohkem kui kaks nädalat aega. Või olgu, kui ka võtaks, siis vähemalt arvutitehnika on käesolevast sajandist pärit, nii et kontoris vusserdamine käiks kõvasti kiiremini.

 

O ja Ü

Advertisements
Categories: Uncategorized | Tags: | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: